Voordelen voor u op een rijtje

Snel
  • eenvoudig en comfortabel online aanvragen
  • snelle en diplomatieke oplossing bij vorderingenbeheer
Veilig
  • efficiënte ondersteuning bij het innen van uw vordering
  • ondersteuning door heel Europa in 27 talen
vertrouwen
  • Officiële overheidsautorisatie sinds 2003
  • Meer dan 87% successvolle zaken

Incasso internationaal is uw doeltreffende partner bij incassobeheer. Wij bemiddelen voor u in 27 talen. Als uw zakenpartners achterstallige betalingen hebben, kunt u rekenen op de competente en betrouwbare hulp van ons incassoteam. Uw problemen zullen snel, goedkoop en buitengerechtelijk worden opgelost, zodat een geval van wanbetaling geen geschil wordt. Met eerlijkheid en begrip zorgen we ervoor dat uw zakenrelaties kunnen blijven bestaan.

Per opdracht worden administratiekosten in rekening gebracht ter hoogte van € 25. in geval van succes wordt door TIMOCOM aan de opdrachtgever een succesvergoeding berekend, waarop de administratiekosten worden bijgeschreven. Deze berekening gebeurt volgens de wettelijke voorschriften van de RVG (Rechtsanwaltsvergütungsgesetz). Bereken in enkele stappen uw vergoeding!

Hoe geeft u de opdracht

  1. Adresinvoer
  2. Bestand Upload
  3. Controle en uitvoering:


FAQ's over dienst incasso internationaal

Ja, de incassodienst staat voor alle bestaande klanten van TIMOCOM ter beschikking. Als u nog geen contract heeft getekend, kunt u zich hier registreren >>

Nee. Ons team helpt u ook graag bij openstaande vorderingen die niet via onze marktplaats tot stand zijn gekomen. Stuur ons nu uw incassodossier >>

In 2021 hebben we meer dan 87% van de zaken succesvol kunnen oplossen.

We brengen € 25,00,– administratiekosten in rekening. We berekenen naast de administratiekosten alleen een premie voor de geleverde werkzaamheden als we het geld kunnen innen. Deze premie is afhankelijk van de hoogte van de vordering. Deze premie is gebaseerd op de wettelijke Duitse vergoedingsregeling en kan met onze tariefcalculator vooraf worden berekend. Hier kunt u het tarief berekenen dat in rekening wordt gebracht als het geld kan worden geïnd.

Over het algemeen gelden de juridische beginselen voor schade voor betalingsachterstand overeenkomstig de EU-richtlijn 2011/7/EU. Dit moet ertoe leiden dat openstaande facturen sneller worden betaald. Sinds de inwerkingtreding van deze richtlijn in de EU-landen gelden de nieuwe rechten en plichten bij een betalingsachterstand. Voor de crediteur en debiteur betekent dit het volgende:

Als facturen voor ondernemers 30 dagen na het versturen van de factuur nog niet zijn voldaan, wordt dit automatisch gezien als 'te laat betaald'. Daarbij zijn betalingstermijnen van meer dan 60 dagen alleen nog in uitzonderingsgevallen toegestaan. Als er toch een betalingsachterstand ontstaat, kan de crediteur bepaalde kosten voor het innen van zijn geld van de debiteur alsmede wettelijke rente in rekening brengen.
Bij de invorderingskosten kunnen de door de betalingsachterstand ontstane eigen aanmaningskosten, maar ook de kosten voor de incasso, een advocaat of een aanmaning zijn inbegrepen. Voor crediteuren betekent dit dat ze de incasso-servicekosten door de debiteur kunnen laten betalen. De recupereerbare kosten omvatten de vergoeding die in geval van succes moet worden betaald. Dit betekent dat de schuldeiser kan eisen dat de schuldenaar alle incassokosten, inclusief succesvergoeding, terugbetaalt als de vordering in gebreke blijft en de schuldenaar verantwoordelijk is voor het verzuim.

Het is belangrijk dat deze regels alleen voor facturen gelden die:

  • zijn gebaseerd op een contractuele verplichting, dus niet voor bijvoorbeeld schade of dubbele betalingen;
  • de betalingsachterstand kan worden aangetoond;
  • de debiteur in een land in de Europese Unie woonachtig is.

De crediteur hoeft geen aanmaning of een vergelijkbaar betalingsverzoek te sturen, maar dit kan wel vrijwillig worden gedaan. En dit is verder heel zinvol en ook aan te raden, zodat het hopelijk helemaal niet zo ver hoeft te komen.

Ons incassoteam is voor u actief in heel Europa en onze service wordt aangeboden in de volgende talen:

  • Bulgaars (BG)
  • Deens (DA)
  • Duits (DE)
  • Engels (EN)
  • Fins (FI)
  • Frans (FR)
  • Grieks (EL)
  • Italiaans (IT)
  • Kroatisch (HR)
  • Lets (LV)
  • Litouws (LT)
  • Macedonisch (MK)
  • Nederlands (NL)
  • Noors (NO)
  • Pools (PL)
  • Portugees (PT)
  • Roemeens (RO)
  • Russisch (RU)
  • Zweeds (SV)
  • Servisch (SR)
  • Slowaaks (SK)
  • Sloveens (SL)
  • Spaans (ES)
  • Tsjechisch (CS)
  • Turks (TR)
  • Oekraïens (UA)
  • Hongaars (HU)

Ja, ons incassoteam werkt internationaal, vooral in Europa, in uw moedertaal. Incassozaken in het buitenland zijn voor ons geen probleem.

Als een debiteur failliet is gegaan, wordt zijn vermogen normaal gesproken onder toezicht van de faillisementsrechtbank of een externe beheerder gesteld. Deze beheert de vorderingen en zorgt voor de verdeling van het resterende vermogen. Zo wordt ervoor gezorgd dat niet alleen de crediteurs die een goede relatie met de debiteur hebben sneller aan de beurt komen, maar dat alle crediteurs zoveel mogelijk gelijk worden behandeld.

Elk land heeft een specifieke procedure om als crediteur vorderingen aan te melden. We raden hierbij aan de vordering onmiddellijk bij de curator aan te melden zodat u in de faillisementsprocedure als schuldeiser wordt meegenomen en het resterende bedrag niet door advocatenkosten wordt verlaagd.

Het is ons doel om de crediteur bij het innen van zijn legitieme vorderingen te ondersteunen. Als een debiteur betalingsproblemen heeft, kunnen er bijvoorbeeld afspraken worden gemaakt, zoals betaling in termijnen, zodat de crediteur ondanks alles toch zijn geld krijgt. Tegelijkertijd zorgt TIMOCOM voor haar klanten in de marktplaats ervoor dat verdere schulden worden voorkomen.

Als een gebruiker zonder opgave van redenen niet betaalt, voldoet hij niet aan de kwaliteitscriteria van TIMOCOM. Daarom kan deze gebruiker niet langer in het netwerk van gecontroleerde klanten worden opgenomen.
 

top