IAA: TimoComs opslagbeurs helpt leegstand te voorkomen
Düsseldorf / Hannover, 28-09-2012. Tijdens de afgelopen IAA bedrijfsvoertuigen in Hannover werd door TimoCom, provider van de marktleidende Europese vracht- en laadruimtebeurs TC Truck&Cargo® en het aanbestedingsplatform TC eBid®, iets volkomen nieuws uit de hoed getoverd: Europa's grootste opslagbeurs. Dankzij dit webgebaseerde platform kunnen bedrijven voortaan leegstand effectief voorkomen en sneller op capaciteitsknelpunten reageren. Op een extra beursstand maakte Timocom de balans op van de eerste 111 dagen van haar acceptatiecampagne „De transportambassadeurs“ en werden toekomstige projecten aan het publiek voorgesteld.
Voorafgaand aan de grootste Europese logistiek- en transportbeurs had TimoCom de nieuwsgierigheid al flink gewekt, maar het geheim werd pas op de IAA via een persconferentie prijsgegeven. De door heel Europa bestrijkende beurs voor opslag- en logistieke oppervlakken, met een aanbod van maar liefst 30.000 depotruimten in 40 Europese landen, helpt leegstand te verminderen en beschikbare capaciteiten beter te benutten.
Snel en gemakkelijk opslagruimte vinden en aanbieden
De voordelen van de opslagbeurs zijn met name gelegen in de schaalgrootte, de diversiteit van het europawijde aanbod, en het zoekgemak. Via het programma kunnen opslagruimte zoekende gebruikers via enkele clicks alle bij de ingevoerde zoekcriteria passende vrije opslag- en logistieke ruimte vinden. Omgekeerd kunnen aanbieders hun beschikbare vrije opslagruimte met alle relevante informatie op de beurs invoeren en zo hun kansen op contact met ruimtezoekenden aanmerkelijk verbeteren.
Transportambassadeurs presenteren de eerste balans
Ook de transportambassadeurs waren met hun TimoTruck in Hannover van de partij. Op een eigen beursstand op het buitenterrein presenteerden zij de resultaten van de eerste 111 dagen van hun acceptatiecampagne „De transportambassadeurs“. Naast de acties „Hand in Hand door het land“ en „Leven zonder vrachtwagen“ werden ook nieuwe projecten aangekondigd. Doel is het in de toekomst een attractievere logiestiekbranche voor jongeren te maken en zich in te zetten voor meer veiligheid van jonge verkeersdeelnemers.
Meer informatie over de opslagbeurs, de transportambassadeurs en de TimoCom-producten vindt u op www.timocom.nl en www.transportbotschafter.de.