Zes eenvoudige regels voor een succesvol debiteurenbeheer
Versterk uw debiteurenbeheer
Aangezien de betalingsmoraal van land tot land varieert, komt u in de transportsector om een professioneel debiteurenbeheer niet er omheen. Dus hebben we voor u zes eenvoudige regels samengesteld, voor het omgaan met wanbetalers.
Regel 1: kredietwaardigheid van zakenpartners ten minste om de twee jaar controlen.
Regel 2: In elke opdracht een duidelijke vermelding van de vervaldatum aangeven.
Regel 3: Eerste aanmaning een week na de betalingstermijn.
Regel 4: De schriftelijke aanmaning is altijd met: debiteur, crediteur, vordering, prestatie, factuurnummer en datum, betalingsvoorwaarden, nieuwe betalingstermijn.
Regel 5: Factuur/aanmaning altijd met relevante vrachtpapier per aangetekende post, zodat er geen twijfel over de afgifte van documenten bestaat.
Regel 6: Na de tweede aanmaning en een termijnoverschrijding van 30 dagen, schakelt u meteen TimoCom CashCare in.