Sneller dan ooit door het digitaal afhandelen van opdrachten
Hoe Dittrich Eiltransporte van het TIMOCOM-systeem profiteert
“We besparen zestig tot zeventig procent tijd bij het vergeven van opdrachten.”
Dittrich heeft in de afgelopen tien jaar dat het bedrijf klant van TIMOCOM is, al meer dan duizend transportopdrachten digitaal via het systeem gestuurd – zonder fax en telefoon en zonder papier te gebruiken. Dittrich gebruikt TIMOCOM elke dag als systeem om vrachten aan vervoerders te vergeven. Het bedrijf gebruikt verder de softwareoplossing Lavid. Via dit programma worden transportopdrachten van eigen klanten aangemaakt en als de opdracht is vergeven, wordt alleen nog de vervoerder ingevoerd.
Voordat TIMOCOM voor het digitaal afhandelen van opdrachten werd gebruikt, werd de transportopdracht via Lavid naar de externe vervoerder gestuurd. Maar door de vrachtbeurs en opdrachtafhandeling die in het systeem zijn geïntegreerd, is het versturen van transportopdrachten sneller. “We besparen zestig tot zeventig procent tijd bij het vergeven van opdrachten”, zegt Oliver Stiller, planner en directeur bij Dittrich. “We hoeven maar één masker in te vullen om de transportopdracht af te handelen. Zo staat alles meteen online en hebben we weer meer tijd om ons bezig te houden met individuele oplossingen voor onze klanten”, laat Stiller weten.
Dittrich Eiltransporte GmbH
In 1994 richtte Thomas Dittrich zijn bedrijf op en begon met vier voertuigen. Het bedrijf is inmiddels uitgegroeid tot een goed gepositioneerd bedrijf met een internationale klantenkring, partners over de hele wereld en meer dan 230 voertuigen. 25 vaste werknemers en 65 onderaannemers zorgen ervoor dat zendingen die onder tijdsdruk staan, op een veilige manier zo snel mogelijk worden bezorgd.
Het bedrijf behaalde bij de TIMOCOM Challenge de tweede plaats van meest actieve klant en heeft daarmee persoonlijke coaching in Obermichelbach gewonnen. Daarbij werd onder andere uitgelegd hoe een transportopdracht door meerdere personen kan worden bewerkt en hoe de transportaanvraag in plaats van een e-maildistributielijst kan worden gebruikt. Bij Dittrich was al bekend dat deze mogelijkheid bestond, maar er was nog nooit gebruik van gemaakt. Nu moet deze mogelijkheid eerst met eigen vervoerder sworden getest om te kijken of het in de praktijk een meerwaarde is. De Update Pool werd sterk aanbevolen aan een nieuwe collega die het planningteam binnenkort gaat versterken. Ook de andere planners gebruiken de tutorials al voor eigen bijscholing.
De drie planningmedewerkers hadden nog één wens voor de IT-experts uit Erkrath: ze zouden graag willen dat TIMOCOM de ontvanger van een transportopdracht een e-mail stuurt. “Sommige opdrachtnemers zijn nog niet bekend met het digitaal afhandelen van opdrachten via TIMOCOM en weten daarom niet waar ze de transportopdracht precies kunnen vinden”, zegt een van de deelnemers. De e-mail bevat dan een directe link naar de transportopdracht in de Marktplaats van TIMOCOM.
De bedrijfsgeschiedenis: al lang succesvol
Thomas Dittrich richtte al bijna 25 jaar geleden zijn bedrijf op in Fürth en begon met vier voertuigen. Het bedrijf is inmiddels uitgegroeid tot een goed gepositioneerd bedrijf met een internationale klantenkring, partners over de hele wereld en meer dan 230 voertuigen. 25 vaste werknemers en 65 onderaannemers zorgen ervoor dat ladingen op een veilige manier zo snel mogelijk worden bezorgd: of er voor de goederen nu een bodyguard als on-board-courier nodig is of goederen snel moeten worden geleverd op een locatie in de buurt.
Meer informatie over Dittrich vindt u op eiltransporte-dittrich.de.