Omgaan met wanbetalers
Mega Pol Trans vertrouwt op de internationale incassoservice van TIMOCOM
Is de betalingstermijn overschreden en zijn alle pogingen om de factuur betaald te krijgen mislukt? Dan kan een incassodienstverlener helpen om betalingen te innen. Het transportbedrijf Mega Pol Trans uit Polen maakt daarvoor gebruik van de incassoservice van TIMOCOM – met een slagingspercentage van tot wel 90 procent.
Voltooide transporten en toch wanbetalers
Ze verzorgen in bijna heel Europa transporten voor verschillende klanten: Mega Pol Trans rijdt naar Hongarije, Duitsland, Italië, België, Nederland en Tsjechië – dat hangt helemaal van de transportopdracht af. Ze rijden veel verschillende routes en hebben veel verschillende klanten, waardoor ook het risico van betalingsachterstanden bij klanten oploopt.
Het uitblijven van betalingen kan voor transport- en logistiekbedrijven in het algemeen een groot probleem vormen: de lopende bedrijfskosten zijn hoog en een ophoping van uitblijvende betalingen kan tot financiële verliezen leiden, en in het ergste geval zelfs tot een faillissement.
Eliza Wyrwich werkt op de afdeling voor boekhouding, bedrijfsadministratie en incasso bij Mega Pol Trans in Pila en houdt zich bezig met openstaande facturen. Bij de uitvoering van een transportdienst gaan we er in principe vanuit dat na de levering van de goederen ook de betaling binnen de overeengekomen termijn plaatsvindt, die zonder meer al erg lang is.
Opheldering over openstaande vorderingen
Het expeditiebedrijf kiest er in het belang van een goede zakenrelatie voor om de dialoog aan te gaan. "Eerst bellen we en vragen we per e-mail om de betaling alsnog te voldoen."Als dat niet helpt en de vordering is onbetwist, maakt het bedrijf gebruik van TIMOCOM Incasso Internationaal. "We hebben veel samengewerkt met TIMOCOM, want er zijn maanden waarin we zelfs meerdere incasso-opdrachten aan TIMOCOM overdragen."
Voor Wyrwich is dat een kwestie van rekenen. "Als het bedrag hoog is en het lukt om de kwestie buitengerechtelijk op te lossen, dan is het de moeite waard om daar gebruik van te maken." Een schuld langs gerechtelijke weg invorderen moet altijd grondig worden overwogen. Het kost veel geld en de procedures duren vaak erg lang.
Het team van Alexander Oebel, Director Debt Collection & Legal Affairs, biedt in 27 talen ondersteuning aan. De medewerkers nemen contact op met de debiteur en controleren de toedracht als neutrale instantie. Ze blijven in nauw contact met de crediteur, zodat die direct op de hoogte is van de voortgang. Het snelle handelen, de toegang tot een grote informatiepool en de ervaring van TIMOCOM Incasso Internationaal stellen de onderneming in staat de vordering onmiddellijk op te eisen of de beste procedure vast te stellen, als het op deze manier niet mogelijk is. "We waarderen deze service zeer, omdat het slagingspercentage op tot wel 90 procent ligt", zegt Wyrwich.
"We besparen op deze manier tijd en geld. Ook als het om een klein bedrag gaat, is het des te meer in ons belang om geen extra kosten te genereren. TIMOCOM Incasso Internationaal is niet duur en daarom de perfecte manier om het vorderingenbeheer in te richten. Het is een waardevolle ondersteuning om de vordering betaald te krijgen of informatie te ontvangen of er überhaupt een kans bestaat om het uitstaande bedrag te ontvangen", zegt Wyrwich.
Als u ook op zoek bent naar een eenvoudige oplossing om met onbetaalde rekeningen om te gaan, helpt de incassodienst van TIMOCOM u graag verder.
Dit vindt u misschien ook wel interessant:
De zeven meest gestelde vragen over incasso in de logistiek
Uw rechten en plichten bij een betalingsachterstand
Smart logistics is het sterkste instrument voor kostenbesparing en groei